Учнівське самоврядування
Великого досвіду у житті учням дає освіта, а підґрунтям до здобуття цих знань є учнівське самоврядування. Кожен учень має в собі високий потенціал, вірить у свою справу і чітко знає, чого хоче у цьому житті. Та кожна розпочата справа вимагає головного – досвіду, набутого в процесі власних вчинків і помилок, виправляючи які, учні щоразу здобувають щось нове.
Особистісно зорієнтована педагогіка нашого ліцею передбачає принципово нове ставлення до учня, до демократичних стосунків у класі, у шкільному колективі. Тому у Комарівському ліцеї ім. А. Могильницького створено Організаційний центр (голова УР, заступник голови УР, секретар УР, скарбник УР, керуючі центрами УР «ШАНС»), який вчиться правильних способів організації життя у шкільному колективі. Учнівське самоврядування створено учнями і для учнів.
Діяльність учнівського самоврядування спирається на методично-організаційні принципи управління:
- наступність та змінність активу. Лідерів обирають серед активних, але кожен учень може пройти шлях від початкового виконавця до організатора, а старшокласники навчають молодших за віком учнів, готуючи собі зміну;
- принцип одного планування. Це скоординованість з планом школи, планом класного самоврядування; що покращує співпрацю учнівського та педагогічного колективів.
- принцип педагогічної активізації та сприяння. Включає спільне керівництво, виховання згідно із завданням ліцею, із педагогічною проблемою, передбачає вплив на школярів через органи самоврядування.
- принцип активності, заохочення ініціативи. Класні керівники вивчають і співставляють можливості учнів, виконують роль координатора у класі, а педагоги-консультанти допомагають кожному центру УР «ШАНС».
Важливою умовою педагога-організатора, щодо учнівського самоврядування є постійний пошук нових форм і методів організації.
Самоврядування в нашому ліцеї виконує такі функції:
1. Забезпечення порядку в ліцеї, організоване чергування у школі (І семестр 8 – 11 класи, ІІ семестр 8 – 10 класи );
2. Контроль за відвідуванням учнями ліцею (ведення робочих журналів);
3. Проведення загальношкільних, урочистих, тематичних лінійок, зборів, виставок, круглих столів;
4. Організація дозвілля, творчих свят, змагань;
5. Організація із збереження шкільного майна, економії води, електроенергії; (рейд перевірки);
6. Організація самообслуговування в класах, контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог;
7. Організація роботи з благоустрою території ліцею;
8. Участь у розробці плану роботи учнівського самоврядування на новий навчальний рік.
Загальношкільна форма учнівського самоврядування віддзеркалює класну. Спостерігається тісний взаємозв’язок між класним самоврядування із загальношкільним.
Посада секретаря: оформляє протоколи і контролює проведення засідань, повідомляє інформацію.
Заступник голови УР «ШАНС» обирається серед старшокласників;виконує роботу голови учнівського самоврядування, якщо той відсутній.
Також Учнівська рада «ШАНС» містить центри, про роботу яких докладніше.
Отже, центр дисципліни і порядку: стежить за самообслуговуванням в класах; організовує чергування учнів у школі; веде облік і виявляє причини пропусків уроків без поважних причин; контролює стан шкільного майна; проводить рейди-перевірки.
Центр освіти: залучає учнів до гурткової роботи, співпрацює з вчителями в організації тематичних вечорів, предметних олімпіад, організовує рейд-перевірки стану підручників, ведення зошитів і щоденників, слідкує за дотриманням учнями «Єдиних вимог учнів».
Центр культури і відпочинку: долучається до підготовки свят і тематичних вечорів відпочинку, виставок; розподіляє доручення по підготовці до свят шкільного і народного календаря, оформляє стіннівки; допомагає у оформленні та декоруванні святкових приміщень.
Центр інформації:готує інформацію про події в Україні, світі; щопонеділка готує інформаційний вісник на тиждень (загальношкільна лінійка);
Центр охорони здоров’я і спорту: сприяє озелененню класних кімнат і шкільних приміщень; проектує роботу із збереження чистоти довкілля; допомагає озеленювати територію школи і квітника; займається пропагандою здорового способу життя серед учнів, слідкує за дотриманням чистоти і порядку у шкільних приміщеннях; допомагає у проведенні спортивних змагань; планує походи і поїздки.
Центр пошуку: залучає учнів до роботи з новітніми технологіями у пошуку певної інформації; слідкує за веденням дошки привітань «З Днем народження!», допомагає у створенні виховних заходів.
Добрий ефект дає робота учнівського самоврядування з дорослими. Співпраця з батьківським колективом полегшує вирішення деяких питань чи проблем ліцею.
Робота учнівського самоврядування опирається на скоординованість з планом роботи ліцею, де важливою умовою є постійний пошук нових форм і методів організації.
Згідно із річним планом, щомісяця проводяться засідання Організаційного центру, сформованого із класного самоврядування, а також відбуваються засідання різних центрів по потребі, ведуться протоколи засідань.
Робота центрів УР «ШАНС»
Центр культури і відпочинку:
1. Участь у Богослужінні перед новим навчальним роком «Без Бога, а ні до порога» (вересень)
Недільне навчання катихизації молодших та старших учнів ліцею із братом Петром.
Боже слово можна вивчати навіть у такій формі навчання.
7 Грудня – день української хустки.
Надія Красоткіна «Українська хустка»
А хустка в нас завжди була в пошані
У літню спеку й люті холоди.
Їх гарно так замотували пані,
Як йшли до церкви, вдома, та й завжди.
А літню хустку часто вишивали,
Щоб гарною на голові була.
І хустка людям щедро дарувала
Свій захисток від сонця і тепла.
Бо голови від спеки закривала,
А взимку гріла і несла тепло.
Та від хурделиць ревно захищала,
Щоб затишно у холоди було.
Тож за турботу їх усі любили:
І прикрашали, як могли, усі.
Хустки яскраві діточки носили,
А вже темніші — вдови, бабусі…
Та всі любили хустинки з квітками,
Щоб маками і ружами цвіли…
Тому хустки були завжди з жінками,
Як навіть в путь останню їх вели…
Краса в хустині нашій споконвічна,
Як і душа, що з піснею жила.
Бо в українок і душа лірична,
У ній багато сонця і тепла.
«Вчителем бути чи не бути…» (жовтень)
Центр освіти
Шкільний етап захисту проектів «Я – громадянин України»
Проведений у стінах рідного ліцею.
Захист проектів на районному рівні «Я – громадянин України»
Назва проекту «Друге життя побутовим відходам»
Тематична лінійка присвячена Жертвам голодомору 32 – 33 років.
Написання радіодиктанту.
«День української писемності та мови»
Робота центру дисципліни і порядку
Прибирання подвір’я ліцею.
Операція «Ми за чисте довкілля!»
Оформлення виставки «Щедрість рідної землі»
Робота Волонтерського загону «Добре серце»
Участь у акції «Скриня здійснення мрій», збір речей та коштів для дітей-сиріт.
Участь у акції «Допоможи воїну АТО!!!»
(Збір пластмасових корків на протезування)
Участь у конкурсі «Серцем єдиним – ми Україна» 2024 р.
Дизайн інтер’єру студії своїми руками
Оформлення «КОМ.радіо»
Як все починалось…
Працюємо у студії «КОМ.радіо»
Рубрика «Привітання з Днем народження»
Рушник Єднання 2024 р.
Наше оформлення до свята «Останнього дзвоника»
Працюємо…
«За Україну, за її волю!»
В гостях у Івано-Франківському університеті Короля Данила
Участь у конкурсі «Серцем єдиним – ми Україна!»
2025 р.
14 березня
День Українського Добровольця
Урочиста лінійка
Ми вміємо працювати!
До...
Після...
Пам’ятаємо, дякуємо, не забудемо…
Вшанування Героїв-випускників
«Вишиваночка, вишиваночка, подивись яка гарна панночка…»
День вишиванки
Урочиста лінійка з нагоди Дня Збройних Сил України