Пам’ятка для педагогів та батьків: «Дитина і суспільні колізії. Вберегти дітей від нас самих»
Пам’ятка для педагогів та батьків: «Дитина і суспільні колізії. Вберегти дітей від нас самих»
Сучасна молодь постійно перебуває у інформаційному просторі, у вирі соціальних та політичних подій. Але інколи інформація, яка потрапляє у ЗМІ про ті чи інші випадки суспільно-політичного життя стимулює молодь до прояву схожої поведінки.
Адже в молодому віці збільшується кількість негативних вчинків та зростає ймовірність невмотивованих вчинків. Вони часто вважають свою точку зору найправильнішою, висловлюють готовність боротися, протестувати, сперечатися і відстоювати свою думку будь-якими способами. Також, ми з вами стали свідками того, що молодь бере активну участь у масових заворушеннях. Сучасні підлітки та юнаки досить критичні у стосунках з дорослими, піддають сумніву їх поради, заперечують «застарілу» систему норм і традицій. Потреба участі у неконтрольованих ситуаціях пов’язана з сильним бажанням бути вільним і самостійним. Особливість молоді полягає і в тому, що вони шукають своє місце в суспільному житті, у них формуються життєві цінності, вони діють на основі свого суб’єктивного бачення речей і подій.
Тому педагоги та батьки повинні працювати над вдосконалення патріотично-громадянського виховання, плекання в дітях любові до нашої великої і такої різноманітної України, бажання миру й щастя всім її громадянам, і що вкрай важливо, виховання толерантності та терпимості, здатності сприймати і приймати людину такою, якою вона є. Слід підкреслити, що будь-яка нестабільність не лише в родині, а й у суспільстві є загрозою для повноцінного розвитку дітей.
Як же діяти педагогові та батькам у нинішній та інших складних ситуаціях, коли треба захистити дитину від нас — дорослих?
Пам’ятка для педагогів та батьків, яку вони зможуть використовувати у своїй роботі та повсякденному житті.
- Насамперед, педагогам та батькам потрібна МУДРІСТЬ, яка передбачає, зокрема, позитивне світосприйняття, розуміння законів природи і суспільства, виваженість у словах і вчинках, толерантність, уміння зрозуміти іншого, об’єктивність в оцінках, далекоглядність.
• Педагоги і батьки виконують місію носіїв життєвого оптимізму, гарантів безпеки і благополуччя дитини. Формують позитивне світосприйняття, необхідне для її повноцінного розвитку.
• Попри сумні і незбагненні події сьогодення та інші колізії життя створюють у навчальному закладі та вдома спокійну світлу атмосферу, сповнену позитивних життєствердних настроїв.
• Поводяться розважливо, гасять власні пристрасті.
• Вчать дітей розглядати кожне явище в природі та суспільстві з різних боків і точок зору.
• Виховують повагу до інших людей, толерантність і терплячість до кожного, незалежно від того, чи подобається він, чи погоджується з тобою. Вчать засуджувати не людину, а недобрий вчинок, роблячи це без агресії. Самі в житті подають такий приклад.
• Формують дружні взаємини між підлітками, згуртовують їх у спільних справах, не протиставляють одне одному, вчать радіти успіхові товариша.
• Запобігають виникненню конфліктів, вчасно помічаючи їх назрівання.
• Як би не кипіла душа болем, огидою, зневірою, не проявляють при дітях бурхливих емоцій. Не виправдовують насилля. Не ведуть дискусій, зокрема Й ПОЛІТИЧНИХ.
• Педагоги дотримуються нейтралітету, не нав’язують своїх особистих політичних та інших поглядів, і в жодному разі не протиставляють їх поглядам учнів.
• Обмежують та пом’якшують негативну інформацію, що доходить до учнів. Але й не уникають розмови. Пояснюють спокійно, врівноважено, без агресивних ноток і тяжкого смутку (якщо події трагічні).
• У періоди соціальних протистоянь (демонстрацій, виборів) педагог проявляє особливу пильність. Приділяє більше уваги індивідуальним бесідам, дає кожному виговоритись, вислуховує враження від побаченого (почутого), ПОЯСНЮЄ, що всі ЛЮДИ різні, і кожен може висловлювати свою думку. Це нормально. Демонструє об’єктивність, засуджуючи прояви агресивності будь-якої сторони, незалежно від власних політичних симпатій.
• Якщо учень прилучений до якоїсь духовної традиції, вірить у любов і справедливість Творця. то педагоги та батьки вчать його обирати духовні цінності та плекати в собі лише добрі почуття. А негативні емоції, що виникають, знімати молитвою, і в усіх скрутних ситуаціях звертатися до вищої мудрості.