Практичне заняття «Толерантність як показник компетентності педагога»
З метою відзначення Дня толерантності, формування активної позиції, що здійснюється на основі визнання прав та свобод людини, проведено практичне заняття з елементами тренінгу «Толерантність як показник компетентності педагога» (практичний психолог К. Блинчук). Виховуючи толерантність як рису характеру вчителю треба бути готовим до того, що всі люди різні і мають свій погляд на навколишній світ, навчитися сприймати їх такими, як вони є цінувати в кожній людині особистість і поважати її думки, почуття, переконання при цьому залишатися собою. (вправа «Погляд на життя»). Жваве обговорення у групах відбулося під час створення «портрета особистості» педагога, адміністратора, музиканта, еколога. Адже педагогіка співробітництва і толерантність – це поняття без яких неможливі будь-які переміни у сучасній освіті. Важливо, щоб педагогічне спілкування базувалося на принципах поваги, довіри, взаєморозуміння. Підводячи підсумок заняття було створено умови необхідні для толерантного педагога: уміти аналізувати основні результати власної професійної і комунікативної діяльності, створювати та підтримувати толерантне навчально-виховне середовище, узгоджувати діяльність усіх ланок навчально-виховного процесу. Адже «терпимість» – це те, що робить можливим досягненням миру та веде від культури війни до культури миру. (Декларація принципів толерантності)
Другокласники подорожували до Країни Толерантності (практичний психолог К. Блинчук). З метою виховання терпимості, доброзичливості, вмінні визнавати інтереси іншої людини вони побували у місті «Ввічливість», відвідали острів «Доброти і Милосердя», піднялися на вершину «Розумієм себе». Діти пригадали слова ввічливості та їх значення. Адже вони пробачають образу, розділяють радість, зберігають друзів, допомагають у навчанні. Згадували які добрі вчинки вони можуть здійснювати. Це турбота про домашніх тварин, вміння ділитися добрим словом і допомогти дорослим та молодшим за себе. Вчилися розуміти і виражати свої емоції і почуття, те що їм подобається і те, що їх хвилює. У результаті зрозуміли , що усі різні і від цього наше спілкування стає цікавішим, адже можем навчитися одне в одного чогось цікавого і нового.