Європейський День протидії з торгівлі людьми
18 жовтня відзначають Європейський День протидії з торгівлі людьми. Буремні події в Україні внесли зміни в життя всієї країни. У ситуації конфлікту зростає рівень насильства в суспільстві та порушень прав людини. Підґрунтям адаптивної позитивної поведінки людини є такі життєві навички як спілкування, прийняття рішень, управління емоціями, стресами та конфліктними ситуаціями, формування цінностей. Саме розвиток цих життєвих навичок школярів є важливою умовою профілактики торгівлі людьми в громаді, оскільки готує особистість на порозі самостійного життя до попередження життєвих криз, протиправної поведінки, недопущення маніпуляцій.
Відповідно до листа Галицької міської ради від 02.10.2024 р. на виконання наказу директора Комарівського ліцею імені Антіна Могильницького було проведено ряд заходів з метою об’єднання зусиль для протидії торгівлі людьми та наданні допомоги потерпілим. У понеділок на лінійці ліцеїсти ознайомилися із планом заходів на тиждень. У шкільній бібліотеці оформлено виставку літератури, у куточку психологічної служби оновлено просвітницьку роботу для батьків, вчителів та дітей.
Класні керівники початкових класів провели конкурс малюнків та плакатів на тему: «Усі ми – різні, усі ми – рівні», «Сім’я в житті дитини», «Безпека та небезпека». Такі конкурси мають велике виховне значення, оскільки готуючись до нього учні не тільки розширюють свій світогляд, але й вчаться точно й виразно відображати як позитивні, так і негативні суспільні прояви.
Практичним психологом проведено інтерактивне заняття у 5 класі на тему: «Правила безпечної поведінки». Діти почули інформацію про ситуацію в період воєнного стану, поглибили свої знання під час виконання вправи «Дерево мудрості» про права – як ступінь свободи, та обов’язки – ступінь відповідальності. У стані військового конфлікту, діти можуть страждати і потребують захисту та повинні мати можливість звернутися по допомогу. У кінці заняття у групах обговорювали пам’ятку «Твої правила безпеки», та зробили висновок, що безпечна поведінка – це поведінка, яка не загрожує життю, здоров’ю та безпеці інших людей.
У 6 класі проведено практичне заняття «Життя твоє – безцінний дар». Діти висловлювали асоціації зі словом «життя», усвідомили життєві цінності та зрозуміли що людське життя – найвища цінність. Про це записано у Конституції України розділ 1 ст. 32: «Людина її життя і здоров’я, честь, гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю….», роздумували над притчею про хлопчика, який дізнається від батька, що життя – просте відображення наших вчинків і як відлуння воно повертає усе, що ти дав йому. Також переглянули відео презентацію «Що таке життя». На завершення підвели підсумок у грі «Сонячні промінчики» роздумуючи про те, що треба людині, щоб життя стало найвищою цінністю і дійшли згоди. щоб закінчилися страждання. насильство і настав мир на землі.
Сторінками усного журналу «Небезпечна свобода» або «Не стань жертвою торгівлі людьми» мандрували восьмикласники. Перша група ознайомила із першою сторінкою «Сучасне рабство». Сьогодні назріла серйозна необхідність вжити серйозних заходів проти торгівлі дітьми. Адже це злочин, за який потрібно нести відповідальність, жертвами купівлі – продажу стають мільйони жінок і дітей. Основні способи втягнення дітей в торгівлю людьми: пропонування привабливих умов, використання примусу чи погроз, доведення до несвідомого стану. Ставши жертвою, людина іноді закінчує життя самогубством. Наступна група дітей ознайомила із другою сторінкою усного журналу «Закон і торгівля дітьми». Як відомо, виконання законів є обов’язковим для всіх. Від того, як ми виконуємо закони, залежить добробут і безпека не тільки кожного громадянина, але і всієї держави. Учасники третьої сторінки «Чотири сценарії торгівлі людьми» розповіли про те, що злочинці, які купують дітей по-перше: втягують їх у комерційну сексуальну експлуатацію, по-друге: відомі випадки, коли українських дітей примушували перевозити і продавати наркотики в інших країнах, примус до крадіжок, по-третє: торгівля дітьми здійснюється для трансплантації органів, примусу до жебрацтва, по-четверте: експлуататорське використання дітей в порнографічних діях. Учасники четвертої сторінки «Корисні поради» повідомили про такі правила безпеки.
1. Мою адресу. номер телефону батьків я знаю напам’ять. А ще я знаю номери важливих телефонів служб допомоги.
2. Якщо мені необхідно відлучитися, я повідомляю своїх рідних, куди йду, і коли повернуся.
3. Якщо я запізнююсь – я завжди телефоную близьким.
4. Якщо мені необхідно кудись піти, я піду не один, а візьму з собою товаришів.
5. Я нікуди не йду з незнайомими людьми та нічого у них не беру.
6. Я ніколи не сідаю в автомобіль до незнайомих людей.
7. Якщо зі мною трапиться щось недобре, я негайно розкажу тим людям яким я довіряю, щоб я був у безпеці.
8. Я завжди дотримуюсь цих правил
Учасники чотирьох груп створювали рекламу (творче завдання), яке б розповідало про небезпеку від «Небезпечної свободи».
У 11 класі проведено диспут на тему: «Торгівля людьми – сучасний прояв рабства», метою якого було: сприяти розвитку навичок відповідальної поведінки, вихованню особистісних якостей, що дозволить протистояти таким негативним явищам, як торгівля людьми. Класними керівниками у 5-11 класах проведено виховні години «Закон і торгівля людьми». На завершення було організовано для старшокласників перегляд фільму «Станція призначення – життя» та його обговорення у класах, підведено підсумок тижня.