Хор "ДИВОГРАЙ"
Хорове виконання музики – історична форма музикування українського народу. Спів супроводжував український народ протягом всього життя. В розвитку хорового співу важливу роль відіграють хорові колективи, створені в загальноосвітніх навчальних закладах. При грамотній хоровій роботі в учнів формується розвиток творчих, музичних здібностей, вокально-хорових навичок.
Здатність сприймати музику як естетичне явище визначає механізми її впливу на особу. Естетичний критерій діяльності, що виробляється у процесі сприйняття мистецтва, за певних умов може трансформуватися в інші сфери соціальної і художньої практики людини, гармонізувати її життя, змінювати баланс духовних сил, привносити естетичні настанови у погляди на оточуючий світ, рятувати від обмеженості свідомості і стереотипів мислення.
Хоровий спів – один з видів колективної виконавської діяльності. Він сприяє розвитку співочої культури школярів, їх загальному та музичному розвитку, вихованню духовної культури учнів, становленню світогляду, формуванню майбутньої особистості. Формування співацьких навичок. Розвиток внутрішнього слуху, як умов співу. Розучування пісні. Поєднання пояснень з показом. Зорові уявлення під час співу. Формування художньої самооцінки. Виразність - головне завдання співу.
Хоровий спів має займати одне з важливих місць у формуванні всебічно розвиненої особистості, духовно багатої, морально чистої і фізично досконалої. Учнів необхідно вчити любити і розуміти музику, виховувати їхні художні смаки, розвивати творчі здібності (музичний слух, чуття ритму, музичну пам’ять, виконавську майстерність).
Співаючи в хорі, школярі сприймають музику, активно її переживаючи, що активізує емоційну сферу і полегшує аналіз музики, поглиблює знання. Основне завдання керівника хору — виховання колективних виконавських умінь: ансамблевої культури, чистоти інтонування, штрихового одноманіття, точності у виконанні динамічних відтінків та інших вказівок, що містяться в тексті твору.
Колективна форма роботи вчить уважно слухати партнерів, підкорятися єдиному задуму; спостерігати за диригентськими жестами, точно виконуючи усі художні завдання. Все це загалом сприяє творчій дисципліні, виховує швидкість реагування, увагу, що допомагає зрозуміти закони виконання музики.
Досвід, здобутий учнями на хорових заняттях, може в майбутньому стати корисним для участі в самодіяльних колективах.
Зміст хорової музики розкривається через слово, поетичний текст і музичну інтонацію, мелодію. Через це емоційна сутність хорової музики нібито «подвоюється». Хоровий спів сприяє пізнанню та оволодінню музичною мовою, що, в свою чергу, допомагає найточніше і найглибше виявити і розвинути музичні здібності. При цьому хорове виконавство як найдоступніший вид музичної діяльності найінтенсивніше збагачує естетичний досвід учнів, ознайомлюючи їх з кращими зразками національної та світової хорової спадщини, творчістю видатних композиторів і виконавців, диригентів і найкращих колективів.
Через хорову діяльність відбувається прилучення дитини до музичної культури, а колективний спів – це прекрасне психологічне, моральне і естетичне середовище для формування кращих людських якостей. У шкільних хорах діти здобувають навички музичного виконавства, що дозволяють їм творчо виявляти себе в мистецтві.
Кінцевим результатом навчання по хоровому співу є виступи на святкових концертах, хорових конкурсах, семестрових та річних звітних концертах.
Хоровий спів як виконавське мистецтво найдоступніший і улюбленіший вид дитячої творчості. Воно не вимагає яких-небудь додаткових витрат, оскільки людський голос універсальний і загальнодоступний. Виконуючи музичний твір дитина не тільки залучається до музичної культури, але і сама створює музичну культуру, художні цінності.
У 2009-2010 навчальному році Ковальчук Марія Іванівна (вчитель музичного мистецтва) почала працювати керівником учнівського хору «Передзвін», учасниками якого були учні 5-11 класів.
Слова і музика Тіни Кароль «Україна – це ти!». Солісти: Габлей Ілона, Нємцева Марія, Левицький Лук’ян, Федорів Марія.
18.04.2016р. Пісня «Хай буде мир на Україні»
Журі кущового огляду художньої самодіяльності
18. 04. 2016р.
20. 04. 2017р.
03. 02. 2018р.
Вечір зустрічі з випускниками. Вітаємо ювілярів.
10. 04. 2019р.
Районний огляд хорових колективів. Пісня «Рідне село» (а капела).
Пісня «Ухтимко», соліст Мазурик Богуслав
У 2021-2022 навчальному році хор припинив свою діяльність.
А вже в 2022-2023 навчальному році був створений учнівський хор «Дивограй» з учнів 2-6 класів.
Працює керівник гуртка за програмою курсу за вибором/факультативного курсу: «Хоровий спів» (автор: Жабляк Марія Дмитрівна), для учнів закладів загальної середньої освіти.
Метою програми є залучення учнів до свідомого сприйняття мистецтва, більшої активності у виконанні і творенні мистецьких цінностей через хоровий спів, формування музичних здібностей учнів, виховання здатності до активної творчої діяльності.
21. 02. 2024р.
День рідної мови. Пісня на музику Марійки Бурмаки «Рідна мова».
30. 04. 2024р.
Пісня «Слава нашим ЗСУ»