A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комарівський ліцей
імені Антіна Могильницького
Галицької міської ради

Учнівське самоврядування

Великого досвіду у житті учням дає освіта, а підґрунтям до здобуття цих знань є учнівське самоврядування. Кожен учень має в собі високий потенціал, вірить у свою справу і чітко знає, чого хоче у цьому житті. Та кожна розпочата справа вимагає головного – досвіду, набутого в процесі власних вчинків і помилок, виправляючи які, учні щоразу здобувають щось нове.

Особистісно зорієнтована педагогіка нашого ліцею передбачає принципово нове ставлення до учня, до демократичних стосунків у класі, у шкільному колективі. Тому у Комарівському ліцеї ім. А. Могильницького створено Організаційний центр (голова УР, заступник голови УР, секретар УР, скарбник УР, керуючі центрами УР «ШАНС»), який вчиться правильних способів організації життя  у шкільному колективі. Учнівське самоврядування створено учнями і для учнів.

Діяльність учнівського самоврядування спирається на методично-організаційні принципи управління:

-  наступність та змінність активу. Лідерів обирають серед активних, але кожен учень може пройти шлях від початкового виконавця до організатора, а старшокласники навчають молодших за віком учнів, готуючи собі зміну;

-   принцип одного планування. Це скоординованість з планом школи, планом класного самоврядування; що покращує співпрацю учнівського та педагогічного колективів.

- принцип педагогічної активізації та сприяння. Включає спільне керівництво, виховання згідно із завданням ліцею, із педагогічною проблемою, передбачає вплив на школярів через органи самоврядування.

-  принцип активності, заохочення ініціативи. Класні керівники вивчають і співставляють можливості учнів, виконують роль координатора у класі, а педагоги-консультанти допомагають кожному центру УР «ШАНС».

Важливою умовою педагога-організатора, щодо учнівського самоврядування є постійний пошук нових форм і методів організації.

Самоврядування в нашому  ліцеї виконує такі функції:

1. Забезпечення порядку в ліцеї, організоване чергування у школі (І семестр 8 – 11 класи, ІІ семестр 8 – 10 класи );

2. Контроль за відвідуванням учнями ліцею (ведення робочих журналів);

3. Проведення загальношкільних, урочистих, тематичних лінійок, зборів, виставок, круглих столів;

4. Організація дозвілля, творчих свят, змагань;

5. Організація із збереження шкільного майна, економії води, електроенергії; (рейд перевірки);

6. Організація самообслуговування в класах, контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог;

7. Організація роботи з благоустрою території ліцею;

8. Участь у розробці плану роботи учнівського самоврядування на новий навчальний рік.

Загальношкільна форма учнівського самоврядування віддзеркалює класну. Спостерігається тісний взаємозв’язок між класним  самоврядування із загальношкільним.

Посада секретаря: оформляє протоколи і контролює проведення засідань, повідомляє інформацію.

Заступник голови УР «ШАНС» обирається серед старшокласників;виконує роботу голови учнівського самоврядування, якщо той відсутній.

Також Учнівська рада «ШАНС» містить центри, про роботу яких  докладніше.

Отже, центр дисципліни і порядку: стежить за самообслуговуванням в класах; організовує чергування учнів у школі; веде облік і виявляє причини пропусків уроків без поважних причин;  контролює стан шкільного майна; проводить рейди-перевірки.

Центр освіти: залучає учнів до гурткової роботи, співпрацює з вчителями в організації тематичних вечорів, предметних олімпіад, організовує рейд-перевірки стану підручників, ведення зошитів і щоденників, слідкує за дотриманням учнями «Єдиних вимог учнів».

Центр культури і відпочинку: долучається до підготовки свят і тематичних вечорів відпочинку, виставок; розподіляє доручення по підготовці до свят шкільного і народного календаря, оформляє стіннівки; допомагає у оформленні та декоруванні святкових приміщень.

Центр інформації:готує інформацію про події в Україні, світі; щопонеділка готує інформаційний вісник на тиждень (загальношкільна лінійка);

Центр охорони здоров’я і спорту: сприяє озелененню класних кімнат і шкільних приміщень; проектує роботу із збереження чистоти довкілля; допомагає озеленювати територію школи і квітника; займається пропагандою здорового способу життя серед учнів, слідкує за дотриманням чистоти і порядку у шкільних приміщеннях; допомагає у проведенні спортивних змагань; планує походи і поїздки.

Центр пошуку: залучає учнів до роботи з новітніми технологіями у пошуку певної інформації; слідкує за веденням дошки привітань «З Днем народження!», допомагає у створенні виховних заходів.

Добрий ефект дає робота учнівського самоврядування з дорослими. Співпраця з батьківським колективом полегшує вирішення деяких питань чи проблем ліцею.

Робота учнівського самоврядування опирається на скоординованість з планом роботи ліцею, де важливою умовою є постійний пошук нових форм і методів організації.

Згідно із річним планом, щомісяця проводяться засідання Організаційного центру, сформованого із  класного самоврядування, а також відбуваються засідання різних центрів по потребі, ведуться протоколи засідань.

Робота центрів УР «ШАНС»

Центр культури і відпочинку:

1. Участь у Богослужінні перед новим навчальним роком «Без Бога, а ні до порога» (вересень)

  

 

Недільне навчання катихизації молодших та старших учнів ліцею із братом Петром.

Боже слово можна вивчати навіть у такій формі навчання.

 

7 Грудня – день української хустки.

Надія Красоткіна «Українська хустка»

А хустка в нас завжди була в пошані
У літню спеку й люті холоди.
Їх гарно так замотували пані,
Як йшли до церкви, вдома, та й завжди.
А літню хустку часто вишивали,
Щоб гарною на голові була.
І хустка людям щедро дарувала
Свій захисток від сонця і тепла.
Бо голови від спеки закривала,
А взимку гріла і несла тепло.
Та від хурделиць ревно захищала,
Щоб затишно у холоди було.
Тож за турботу їх усі любили:
І прикрашали, як могли, усі.
Хустки яскраві діточки носили,
А вже темніші — вдови, бабусі…
Та всі любили хустинки з квітками,
Щоб маками і ружами цвіли…
Тому хустки були завжди з жінками,
Як навіть в путь останню їх вели…
Краса в хустині нашій споконвічна,
Як і душа, що з піснею жила.
Бо в українок і душа лірична,
У ній багато сонця і тепла.

  

 

«Вчителем бути чи не бути…» (жовтень)

     

 

Центр освіти

Шкільний етап захисту проектів «Я – громадянин України»

Проведений у стінах рідного ліцею.

 

 

Захист проектів на районному рівні «Я – громадянин України»

Назва проекту «Друге життя побутовим відходам» 

 

 

Тематична лінійка присвячена Жертвам голодомору 32 – 33 років.

  

 

Написання радіодиктанту.

«День української писемності та мови»

   

 

Робота центру дисципліни і порядку

Прибирання подвір’я ліцею.

Операція «Ми за чисте довкілля!»

   

 

Оформлення виставки «Щедрість рідної землі»

    

 

Робота Волонтерського загону «Добре серце»

Участь у акції «Скриня здійснення мрій», збір речей та коштів для дітей-сиріт.

   

 

Участь у акції «Допоможи воїну АТО!!!»

(Збір пластмасових корків на протезування)

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора